Jaarverslagen

In onze jaarverslagen vindt u onder meer een omschrijving van onze organisatie, het jaarthema, de activiteiten die we ondernemen op onze beleidsterreinen, een overzicht van onze Afdelingen en Kringen, en een financiële verantwoording.

• Klik hier voor het jaarverslag over 2022
  • Klik hier voor het jaarverslag over 2021, met hier bijlagen 1-3 en hier bijlage 4. Dit zijn pdf’s.
  • Klik hier voor het jaarverslag over 2020, met hier bijlagen 1-3 en hier bijlage 4. Dit zijn pdf’s.
  • Klik hier voor het jaarverslag over 2019, met hier bijlagen 1-3 en hier bijlage 4. Dit zijn pdf’s.
  • Klik hier voor het jaarverslag over 2018, via ISSUU, pdf: klik hier.
  • Klik hier voor het jaarverslag over 2017, via ISSUU
  • Klik hier voor het jaarverslag over 2016, via ISSUU
  • Klik hier voor het jaarverslag over 2015, via ISSUU

Beleidsplan 2022 – 2025

Het Beleidsplan 2022 – 2025 is vastgesteld. Klik hier

Bewaar Onsje

In dit handige Onsje is voor u op een rijtje gezet wat KBO-Brabant voor u als lid en voor de lokale KBO-Afdeling doet.

Klik hier om het bewaar Onsje 2024 te bekijken. Desgewenst kunt u het afdrukken.

Speciaal katern over zingeving en Ons Gesprek 2020

Bij ledenmagazine Ons van december 2020 zat een speciaal – uitneembaar – katern over zingeving, boordevol informatie, waarin ook uitgebreid aandacht voor het project Ons Gesprek. Klik hier om het te lezen.

Maatschappelijk rendement van lokale seniorenorganisaties in Brabant

Lokale organisaties van senioren zijn niet langer van ‘onschatbare waarde’ voor de samenleving in
Noord-Brabant. Stichting Oikos heeft deze waarde in opdracht van KBO-Brabant namelijk
wetenschappelijk berekend en de uitkomsten van dat onderzoek waren indrukwekkend.

De genoemde getallen zijn in de afgelopen jaren misschien wat veranderd, maar de achterliggende gedachte van maatschappelijk rendement is nog steeds actueel.

Lees hier het rapport.

Filmpjes rondom pensioenen

KBO-Brabant heeft een webinar laten maken, waarin pensioenexpert Rob de Brouwer duidelijke uitleg geeft over ons pensioenstelsel en de politieke ondermijning ervan. Klik hier om het te zien. Van de laatste pensioenbijeenkomst in januari 2020 is ook een filmpje gemaakt. Klik hier.