Onze lokale seniorenverenigingen

In heel Brabant

Onze organisatie bestaat uit 278 lokale verenigingen (Afdelingen, stand op 1 januari 2023), verspreid over de dorpen en wijken van Brabant. Zo zijn we altijd dichtbij. Uw lokale vereniging is actief bij u in de buurt en organiseert daar activiteiten, biedt advies en ondersteuning, en faciliteert allerlei gelegenheden waarbij u andere leden kunt ontmoeten. Elke vereniging heeft een eigen bestuur.

In iedere gemeente van Brabant een Kring
Als er meerdere verenigingen binnen een gemeente zijn, vormen zij gezamenlijk een Kring. Het bestuur van een Kring ondersteunt de verenigingen, draagt zorg voor de lokale samenwerking en komt op voor seniorenbelangen bij gemeente en andere instanties. Via hun vertegenwoordigers nemen de Kringen deel aan de Algemene Vergadering, het hoogste besluitvormend orgaan van onze vereniging.

Waar zit een lokale vereniging bij u in de buurt?
Kom een Afdeling of Kring bij u in de buurt te zoeken:

Klik hier

Wat kost een lidmaatschap?
Lid worden betekent dat u lid wordt van de lokale KBO-vereniging en de koepelvereniging KBO-Brabant. De lokale vereniging bepaalt de eigen contributie, die van KBO-Brabant is voor alle leden in de provincie gelijk. Beide contributies worden in een keer door de lokale KBO geïnd. Opgeteld gaat het om een bedrag van 25 tot 30 euro per jaar. Wilt u zich aanmelden om lid te worden? Klik hier.