1 oktober 2022

Week van Verbondenheid

Kom Bij Ons! De Week van Verbondenheid 2022
In Nederland vindt van 29 september tot en met 6 oktober de Week tegen Eenzaamheid plaats. Zoals in Vlaanderen spreekt KBO-Brabant liever over de Week van Verbondenheid. Eenzaamheid heeft een negatieve bijklank en bij alle KBO-activiteiten staat juist ontmoeting en verbinding centraal. In deze week organiseren KBO-Afdelingen de langste eettafel ooit (KBO Kring Maas-dommel), workshops (KBO Dongen), Vitaliteitsdagen (KBO Hilvarenbeek) en worden senioren benaderd die nooit mee aan activiteiten (Senergiek Nuenen). KBO Biezenmortel gebruikt met veel genoegen de Social App en introduceert deze bij KBO-Brabant.

Het hele jaar door
KBO-Afdelingen organiseren niet alleen in deze week, maar juist gedurende het hele jaar ontmoetingsactiviteiten: van samen bewegen (badminton, walking football, tai chi) tot en met bezoek van de lief-en-leed commissies aan leden thuis. KBO Hoeven organiseert vaak voor alleenstaanden een Praatje met een taartje. Ook diverse eetactiviteiten en culturele uitstapjes staan regelmatig op het programma.

Behoefte aan verdiepende gesprekken?
Aangezien eenzaamheid verschillende vormen kent, kan er behoefte bestaan aan verdiepende gesprekken. Ons Gesprek biedt leden en niet-leden de mogelijkheid om met een van onze vrijwilligers over levensvragen te praten. Zij zijn daarvoor speciaal opgeleid en hebben daarmee veel ervaring. De gesprekken brengen rust in hoofd en hart. Dat kan omdat er zonder oordeel geluisterd wordt.

Wilt u met een van de vrijwilligers in gesprek? Bel of mail dan met het bureau van KBO-Brabant: 073-6444066 of info@kbo-brabant.nl.

Alleen voor senioren uit Noord-Brabant in verband met de reisafstand. De vrijwilligers voeren ca. zes tot zeven gesprekken met u.