21 oktober 2021

Ons Wlz team in EW

Het adviseren van senioren bij financiële zaken rond de zorg, vormt een belangrijke activiteit van onze vereniging. EW sprak met drie leden uit ons Wlz-team, vernoemd naar de Wet op de langdurige zorg en opgericht om mensen te behoeden voor de valkuilen in die wet. Els Bekers, Theo van Hamond en Wim Nouwens, alsmede directeur Wilma Schrover, komen aan het woord over de gevallen die zij tegenkomen in de praktijk en de successen die inmiddels zijn geboekt.

Mede door tussenkomst van KBO-Brabant zijn bovendien nog twee andere zaken ten goede gekeerd. De Sociale Verzekeringsbank vermeldt tegenwoordig op het formulier dat een keuze voor de alleenstaanden-AOW niet per se voordelig hoeft te zijn. En na een hoorzitting in de Tweede Kamer over de Wet op de langdurige zorg, is er een ­herstelmogelijkheid opgenomen in de wet. Mocht achteraf blijken dat de keus voor de hoge AOW verkeerd heeft uitgepakt, dan kan die eenmalig met terugwerkende kracht ongedaan worden gemaakt.

Lees hier het hele artikel.