7 maart 2022

Internationale Glaucoomweek 2022

Van 6 t/m 12 maart is het de Internationale Glaucoomweek. Ook dit jaar vraagt de Oogvereniging aandacht voor de internationale glaucoomweek met als thema: Krijg geen spijt, check op tijd!

In 2020 waren er 338.500 mensen met glaucoom bekend bij de huisarts, 146.800 mannen en 191.700 vrouwen. Het aantal mensen met glaucoom neemt toe met de leeftijd. Nog steeds weten veel mensen niet of ze tot de risicogroepen voor glaucoom behoren. Dit is belangrijk om te weten omdat zij hun ogen moeten laten onderzoeken. Vroegtijdige opsporing van glaucoom is belangrijk omdat dan behandeling kan worden ingezet en mogelijk gezichtsverlies kan worden voorkomen.

Ontdek of u tot de risicogroepen voor glaucoom behoort:

Informeer uzelf
Lees de 10 meest gestelde vragen over glaucoom.

Test uw kennis
Doe de glaucoomquiz.

Laat uw ogen controleren
Bent u ouder dan 40? Komt glaucoom in uw familie voor? Is uw bril sterker dan +6 of -6? Laat de optometrist uw ogen controleren.
Vind een optometrist

Webinars Glaucoomweek 2022
In het kader van de Internationale Glaucoomweek organiseert de Oogvereniging een tweetal webinars, voor niet-leden kost dat 5 euro:
Veilig en verantwoord autorijden met glaucoom, op maandag 7 maart van 20.00 uur tot 21.30 uur
Oogbewegingsperimetrie: een alternatieve meting voor het gezichtsveldonderzoek, op donderdag 10 maart, van 20.00 uur tot 21.00 uur

Meer informatie
Wat is glaucoom precies, wat zijn de oorzaken en behandelmogelijkheden? Lees meer over de oogaandoening glaucoom en wat de Oogvereniging voor u kan betekenen of neem bij vragen contact op met de Ooglijn door te bellen naar 030-2945444 of door een e-mail te sturen naar ooglijn@oogvereniging.nl.

Blijf up-to-date
Via de Oogvereniging blijft u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rond glaucoom. Meld u aan als lid tijdens de Glaucoomweek en profiteer van gratis lidmaatschap voor heel 2022. Plus: als nieuw lid krijgt u gratis onze digitale special 100 vragen en antwoorden over glaucoom. Hier leest u hoe u lid kunt worden.