1 november 2021

Nieuw: Klavertje Vier

In het project ‘Klavertje Vier’ kunnen allereerst lokale besturen van onze seniorenvereniging deelnemen aan een workshop over eenzaamheid. Daarna kunnen inspirerende lokale bijeenkomsten worden georganiseerd voor groepjes senioren, waar men gesterkt en positief vandaan komt. Dit zal gebeuren onder de naam dialoogtafels. Onder begeleiding van getrainde vrijwilligers gaan ouderen in gesprek over onderwerpen als:

1. Wat betekent vriendschap voor mij?
  2. Hoe ga ik om met gezondheidsproblemen?
  3. Waar beleef ik plezier aan?

Eerder startte KBO-Brabant met het project Ons Gesprek. Klavertje Vier is hiervan een uitbreiding. Het aantal zelfstandig thuiswonende ouderen neemt verder toe. Het is een forse opgave om te voldoen aan de nodige voorwaarden. Ook immateriële behoeften van senioren (zoals het voorkomen of verminderen van eenzaamheid) spelen hierbij een belangrijke rol. Het voeren van een goed gesprek over het leven is er daar één van. Senioren die deze behoefte hebben, krijgen na een goed gesprek weer de kracht om verder te gaan en ervaren meer kwaliteit van leven.

Klavertje Vier in media
Er is een filmpje gemaakt van Klavertje Vier: klik hier om het te bekijken.
In het ledenmagazine Ons, nummer 11 2021, verscheen een artikel over Klavertje Vier, klik hier om het te lezen.

Heeft u belangstelling of wilt u meer informatie, neem dan contact op met Edith Mostert, e-mail: emostert@kbo-brabant.nl of telefoon: 073 – 644 40 66.