27 mei 2021

Achter de geraniums vandaan

Ouderenorganisaties willen dat in fase drie nu ook de gemeenschaps- en buurthuizen volledig opengaan.

Seniorenverenigingen ANBO, KBO-Brabant, KBO-PCOB, NOOM en Koepel Gepensioneerden vragen Tweede Kamerleden dringend om openstelling van de gemeenschaps- en buurthuizen.

Veel onduidelijkheid
Lokale seniorenverenigingen zijn in verwarring over welke ontmoetingsactiviteiten wel en niet mogen. In de ene gemeente mag wel gebiljart of gebridged worden als stap 2 van het openingsplan omdat de gemeente deze activiteiten gedefinieerd heeft als binnensport. Op senioren en hun verenigingen komt dit over als ‘definitiegeneuzel’: wenst de gemeente biljarten of bridgen als recreatie of als binnensport te beschouwen?

Aan Tweede Kamerleden is nogmaals gevraagd om volledige openstelling van de buurt- en gemeenschapshuizen. Uiteraard binnen de geldende maatregelen.

Ook nieuwsbrief Ons Actueel ontvangen?

Wilt u op de hoogte worden gehouden van nieuws dat wij publiceren? Schrijf u in voor de nieuwsbrief Ons Actueel, die tweewekelijks verschijnt. Klik hier om u aan te melden.