4 januari 2021

Kerstacties van Afdelingen

Wat een geweldige initiatieven en inzet van onze Afdelingen door heel Brabant!

Zo worden ongeveer 84.000 leden deze dagen verrast met gevulde tasjes, banketstaven, kerststollen, worstenbroodjes, chocola, oliebollen, bloemen, zelfgemaakte tijdschriften, puzzels, kerstversieringen, kaarsen en waardebonnen van lokale winkels (om die ook te steunen!). Er waren ook Afdelingen die het wel aandurfden om een bescheiden bijeenkomst of boswandeling te organiseren waarbij toch alle coronaregels in acht zouden worden genomen. Helaas zullen die wel worden uitgesteld met de nieuwe regels.

Heel veel Afdelingen hielden ook in het afgelopen jaar al contact met de leden door te bellen en door attenties uit te delen. Op die manier kon vaak gesignaleerd worden wie er eenzaam is en wie er wel wat hulp kan gebruiken. Geconstateerd werd dat er veel mensen thuis vereenzamen. In al die gevallen proberen Afdelingen de helpende hand te bieden. Geweldig!

Deze kerstacties van Afdelingen worden mede mogelijk gemaakt door de fondsen Sluyterman van Loo en RCOAK en bovendien door een bijdrage van de initiatieven #eenkleingebaar en #nietalleen (deze worden gesteund door het ministerie van VWS) . De Afdelingen dragen zelf ook voor een groot deel bij.

Klik hier voor een foto-impressie van de kerstacties van Afdelingen van KBO-Brabant.

Ook nieuwsbrief Ons Actueel ontvangen?

Wilt u op de hoogte worden gehouden van nieuws dat wij publiceren? Schrijf u in voor de nieuwsbrief Ons Actueel, die tweewekelijks verschijnt. Klik hier om u aan te melden.