Kom bij ons, KBO-Brabant!

Ontmoet u graag andere mensen? Bent u op zoek naar leerzame, sportieve, culturele of ontspannende activiteiten in de buurt? Zet u uw talenten graag in voor de belangenbehartiging van senioren? Dan bent u bij onze vereniging, de grootste in Brabant met 120.000 leden, aan het juiste adres!

Een KBO-lidmaatschap begint dicht bij huis, namelijk in een van onze 278 lokale verenigingen (stand op 1 januari 2023), die op hun beurt onderdeel uitmaken van KBO-Brabant. Samen zetten we ons in voor actieve deelname van senioren aan de samenleving, voor de bevordering van onderlinge sociale contacten en zelfredzaamheid. We trekken daarvoor ook aan de bel bij gemeenten, provincie en rijksoverheid. Door ons grote ledenaantal zijn we een serieuze gesprekspartner.

Wat hoort er bij uw lidmaatschap?

• Deelname aan activiteiten op het gebied van ontspanning, sport, cultuur, zingeving en educatie
  • Uitdagende en inspirerende mogelijkheden voor vrijwilligerswerk
  • Hulp van vrijwillige ouderenadviseurs, belastinghulpen, cliëntondersteuners, thuisadministrateurs, juridische helpdesk en Wlz team, bijna allemaal gratis of tegen een hee kleine vergoeding
  • Toegang tot de service Ons Gesprek, mogelijkheid om met iemand een persoonlijk gesprek te voeren over allerlei levensvragen
  • Toegang tot onze datingsite Groet & Ontmoet
  • Elf keer per jaar het magazine Ons
  • Belangenbehartiging voor u als senior op landelijk, provinciaal en lokaal niveau, met name op het gebied van wonen & zorg, pensioenen en mobiliteit (CBR, verlengen rijbewijs!)
  • Voordelige stroom- en gastarieven direct uit Nederlandse bron via onze partner Energiebesteding
  • Voordelige aanbiedingen via onze webshop Ons ledenvoordeel
  • Collectiviteitskorting op aanvullende zorgverzekeringen van VGZ, CZ en Aon/Zilveren Kruis
  • Mogelijkheid van teruggave van uw contributie – tot 25 euro – bij aanvullende verzekeringen van VGZ en CZ
  • Collectiviteitskorting op allerlei verzekeringen van Centraal Beheer
  • Ledenpas, waarmee u korting krijgt bij lokale winkels
  • Korting op uw medische keuring voor het rijbewijs

Al onze diensten overzichtelijk bij elkaar

Klik hier om de PDF te downloaden waarin al onze diensten staan vermeld. De meeste zijn gratis. Voor enkele wordt een keine vergoeding gevraagd om de kosten voor de vrijwilliger te dekken.

Word ook lid van KBO-Brabant!

U kunt zich aanmelden via dit formulier.

Lid worden betekent dat u lid wordt van de lokale KBO-vereniging én de koepelvereniging KBO-Brabant. De lokale vereniging bepaalt de eigen contributie, die van KBO-Brabant is voor alle leden in de provincie gelijk.

Beide contributies worden in één keer door de lokale KBO geïnd. Opgeteld gaat het om een bedrag van 25 tot 30 euro per lid per jaar.

Uw aanmelding gaat rechtstreeks naar de dichtstbijzijnde Afdeling. Zij nemen contact met u op.

Belt u ons liever? Dat kan op 073 – 644 40 66.

Uw gegevens:

Gegevens partner