17 juli 2024

Symposium over de kunst van leven en sterven

De werkgroep Identiteit en Zingeving van KBO-Brabant organiseert op 16 oktober het symposium Waardig leven, waardig sterven. Hoe doe je dat; wat betekent dat voor mij?

Zorgethicus Els van Wijngaarden komt 16 oktober vertellen over haar onderzoek naar beslissingen rond het levenseinde en wat daar allemaal bij komt kijken. Van de Wijngaarden gaat in op de keuzes die met name ouderen maken als het gaat om waardig leven en waardig sterven.

Vervolgens vertelt theoloog Christa Anbeek over overlevingskunst en levenskunst. Zij laat zien hoe mensen waardigheid zoeken in het omgaan met de gebrokenheid en de kwetsbaarheid die het leven in zich draagt.

Het programma sluit af met terugspeeltheater waarin de ervaringen en vragen van deelnemers worden verwerkt. Het symposium Waardig leven, waardig sterven is op woensdag 16 oktober van 9.30 tot 16.00 uur in Cultureel Centrum De Boodschap aan de Nassaulaan 62 in Rijen. Iedereen is van harte welkom. De kosten zijn voor leden van KBO € 32,50 en voor niet-leden € 35,00. Hierbij is een lunch inbegrepen.

Aanmelden voor het symposium: klik hier