4 juni 2024

Een inkijkje in het project Oud in Afrika

KBO-Brabant en de stichting Woord en Daad hebben een informatieve film gemaakt over hoe zij ouderen in Ethiopië helpen. De videofilm geeft een uniek inkijkje in het project Oud in Afrika.

Voor wie oud is in Afrika zit er vaak niets anders op dan op het land te blijven werken. Letterlijk tot je erbij neervalt, want enige vorm van ondersteuning voor ouderen is er niet. Om ouderen in Afrika te helpen, werd in 2001 de stichting Oud in Afrika opgericht, een doel dat van harte wordt ondersteund door KBO-Brabant. Begin 2024 nam Woord en Daad de activiteiten van Oud in Afrika over. In de video hieronder krijgt u een goed beeld van de werkzaamheden van Woord en Daad, de inzet van Oud in Afrika en de band met KBO-Brabant.

De activiteiten van Oud in Afrika hebben als doel ouderen zo lang mogelijk zelfstandig en waardig te laten functioneren. Ze voorziet ouderen in Ethiopië van een klein pensioen, dat zij naar eigen inzicht kunnen besteden. De werkzaamheden van Oud in Afrika verlopen via partners, vooral nonnen, die de situatie ter plekke goed kennen. Het doel voor 2024 is om ruim 2.600 ouderen van ondersteuning te voorzien.

Steun Oud in Afrika

U kunt bijdragen aan Oud in Afrika door een gift over te maken op IBAN NL64 RABO 0385 4870 88, onder vermelding van ‘Oud in Afrika’.