18 april 2023

Gezocht: vrijwilligers vitaliteit

KBO-Brabant is een vrijwilligersvereniging. Zo’n 10.000 vrijwilligers zetten zich al in binnen onze organisatie, inclusief alle bestuursleden van de lokale verenigingen. Wij zijn nu specifiek op zoek naar mensen die kunnen helpen bij de Vitaliteitsdagen. Er opereert al een fantastisch team van mensen, maar omdat er steeds meer Afdelingen zijn die een Vitaliteitsdag aanvragen zijn we op zoek naar méér vrijwilligers die een tweede/derde team kunnen bemannen.

Wat houden de vitaliteitsdagen in?
Senioren kunnen gedurende een bepaalde periode op een toegankelijke locatie in eigen wijk of dorp vrijwillig meedoen aan een vitaliteitscheck. Naast het meten van concrete waarden zoals evenwicht, knijpkracht, gewicht, spier- en botmassa, vindt er ook een goed gesprek plaats. Hoe staat het met de voeding, drankgebruik, eetlust, beweging, sociale netwerk? Mbo-studenten Sport & Bewegen en doktersassistenten van opleidingscentra en KBO-vrijwilligers nemen de testen af.

Klik hier voor een filmpje over zo’n dag.
En dit is een filmpje gemaakt door Kempen TV in Bergeijk.

Vrijwilligers gezocht
Voor het uitvoeren van de testen op diverse locaties zoeken we vrijwilligers. Kunt u goed omgaan met mensen, bent u discreet, nauwgezet, enthousiast en geïnteresseerd? Misschien wilt u zelfs met een groepje vrienden dit gezamenlijk aanpakken? Wij zijn met name op zoek naar vrijwilligers die Afdelingen hierbij willen begeleiden en willen coördineren. Wij komen graag met u in contact!

Bel of mail met Ellen Willemsen voor meer informatie, telefoon 073 – 6444066, e-mail: ewillemsen@kbo-brabant.nl