Ons Veilig thuis

Voorlichting over een veilige woonomgeving, onveilige thuissituaties voorkomen

Veel mensen blijven tegenwoordig tot op hoge leeftijd zelfstandig thuis wonen. Maar is ons huis wel veilig genoeg? Hoe kun je onveilige thuissituaties voorkomen, zoals brand, braak en val-incidenten? En hoe zit het met veiligheid in de directe woonomgeving? Met kleine aanpassingen en tips kun je je huis al veiliger maken. Je kunt veel zelf doen, maar het is ook mogelijk om met raad en daad te worden bijgestaan.

Onze lokale seniorenverenigingen organiseren met hulp van ons via het project Ons Veilig thuis informatiebijeenkomsten. Wij hebben een aantal vrijwilligers opgeleid die lokaal voorlichting en adviezen  komen geven. Aan de hand van concrete voorbeelden van alle dag wordt de veiligheid in de woning onder de loep genomen en krijgen de deelnemers handige tips om de veiligheid te vergroten. Er wordt aandacht besteed aan de volgende thema’s:

• Veiligheid in en om de woning
  • Valpreventie
  • Inbraakpreventie / babbeltruc