1 december 2022

Nationale Vrijwilligersprijzen

Van de NOV (Nederlandse Organisatie Vrijwilligerswerk) kregen wij het volgende bericht, ook u kunt als Afdeling meedoen!

Meedingen naar de Nationale Vrijwilligersprijzen 2023
Vanaf vandaag, 1 december, kunnen alle vrijwilligersorganisaties van Nederland meedingen naar de Nationale Vrijwilligersprijzen 2023. Wij zijn op zoek naar de typische verhalen die bij vrijwilligerswerk horen. Verhalen die raken en mensen aangrijpen. Organisaties kunnen tot 28 februari aanmelden.

Wat win je?
Naast de hoofdprijs van 15.000 euro, nemen we met zes genomineerden een professionele reportage of videoportret op. Vrijwilligers van de organisatie nemen presentator Bas Westerweel mee op pad langs de verhalen die zo kenmerkend zijn voor hun vrijwilligerswerk. En die raken! Van de zes genomineerden krijgen er vijf naast het videoportret ook een geldbedrag van 2.000 euro en één de hoofdprijs van 15.000 euro. Maar liefst 80 inzendingen maken kans op 750 euro.

Meedoen was nog nooit zo simpel
Maak een korte vlog (een korte video-opname, kan gewoon met smartphone) van maximaal 1 minuut over je vrijwilligerswerk. Vertel in je vlog over jouw vrijwilligerswerk. Vertel wat jullie aangrijpt in jullie vrijwilligerswerk. Wat maakt wat jullie doen zo mooi? Waar krijg jij kippenvel van? We stelden een format op voor een goeie vlog waarin we deelnemers stap voor stap meenemen. Kan niet fout gaan. Het is te downloaden op www.vrijwilligersprijzen.nl.

Meld je simpel aan
Hoe je je aanmeldt (kan ook via Whatsapp!) lees je op www.vrijwilligersprijzen.nl. Vanaf vandaag – 1 december – staat de lijn open. Meedoen was nog nooit zo simpel.