30 maart 2022

Kamerleden ongerust regeldruk

Twee dagen na de deadline van het UBO-register heeft het Nederlandse vrijwilligerswerk (waaronder KBO-Brabant) een petitie aangeboden aan de Kamerleden Hilde Palland (CDA), Chris Stoffer (SGP) en Hawre Rahimi (VVD) om onnodige regeldruk voor vrijwilligers in besturen te stoppen.

Deze Kamerleden willen nog een keer bij minister Kaag pleiten voor uitstel voor inschrijving van het UBO-register. Het liefst direct om te voorkomen dat vrijwilligersorganisaties hun besturen kwijtraken of met een geblokkeerde bankrekening komen te zitten, of later in het jaar een boete krijgen.

Lees hier verder.

KBO-Brabant startte samen met een aantal andere vrijwilligersorganisaties deze petitie (Stop onnodige regeldruk) voor vrijwilligers in besturen. U kunt nog steeds tekenen: klik hier.